Nagrody w programie lojalnościowym, które wzbudzają największe emocje

Skuteczność programu lojalnościowego w dużym stopniu warunkują przewidziane nagrody. To ich rodzaj oraz wartość są najważniejszym czynnikiem motywującym uczestników do coraz większego zaangażowania. Ale nie bez znaczenia okazuje się być tu również aspekt emocjonalny, który to pozwala budować silną więź lojalnościową.

Rodzaje nagród

Wśród najczęściej stosowanych w programach lojalnościowych nagród są pieniężne i rzeczowe. Wprawdzie skutecznie potrafią one zmotywować uczestników do zaangażowania, jednak w różnym stopniu budują emocjonalną więź, która to często jest niemalże koniecznym warunkiem lojalności klientów względem marki.

Emocje w programie

Obecnie programy lojalnościowe są realizowane niemalże w każdej branży. Aby więc zyskać uwagę klientów, a później zaangażowanie uczestników, poszukiwane są coraz to nowsze rozwiązania warunkujące atrakcyjność strategii. Dotyczy to również rodzaju nagród, które zyskują emocjonalny charakter.

1. Imprezy integracyjne

Perspektywa uczestnictwa w ciekawej imprezie jest silnym czynnikiem motywującym uczestników. W zależności od rodzaju programu, jak również preferencji uczestników proponowane w ramach nagrody eventy mogą być rozmaite. Należą do nich imprezy mniejszego formatu, jak również duże, będące znaczącymi wydarzeniami kulturalnymi czy sportowymi.

2. Wycieczki integracyjne

Atrakcyjny wyjazd, zwłaszcza do egzotycznych miejsc, zawsze będzie bardzo pożądaną, a tym samym motywującą nagrodą. Dodatkowo, jeśli program takiej wycieczki będzie dostarczał dodatkową rozrywkę, wówczas na długo pozostanie w pamięci uczestnika programu. A tak wywołane pozytywne emocje z pewnością przełożą się na stosunek wobec marki.

Tego rodzaju nagrody zarezerwowane są wyłącznie dla najbardziej zaangażowanych uczestników programu lojalnościowego. Zaproszenie na ciekawe wydarzenie czy możliwość spędzenia czasu w atrakcyjnym miejscu to dla uczestnika programu wyraźny sygnał, że jest traktowany w sposób wyjątkowy. A tego właśnie oczekują klienci od marki. Indywidualnego, emocjonalnego podejścia.