Obecnie programy lojalnościowe oraz motywacyjne zyskują coraz większą popularność. Nie należy się temu dziwić, bo w końcu są jednym z najbardziej skutecznych narzędzi marketingowych. Nie dość, że utrzymują wysoki poziom zaangażowania konsumentów, to dodatkowo konsekwentnie zwiększają średnią wartość koszyka zakupowego.

Jeżeli jesteś ciekawy, co kryje się pod ich nazwą, koniecznie przeczytaj ten artykuł. Poznasz w nim odpowiedzi na to i wiele innych pytań!

Czym są programy lojalnościowe?

Programy lojalnościowe są niczym innym, jak działaniami z obszaru B2C, czyli business to customer. W tej relacji uczestnikami mogą być przedsiębiorcy oraz klienci indywidualni. Ci drudzy są nabywcami ostatecznymi w handlu tradycyjnym i e-commerce, dlatego też większość działań skupionych jest tutaj na nich.

Programy lojalnościowe mają tak naprawdę za zadanie przywiązywać konsumentów do danej marki. Przykładowo, klient, który zgromadził wymaganą ilość punktów przyznawaną w zamian za zakup produktów, dostaje możliwość odbioru atrakcyjnego profitu w postaci:

  • nagrody rzeczowej,
  • darmowej usługi,
  • czy zniżki na kolejne zakupy.

Ponadto, oprócz wytwarzanej lojalności klienta do marki, programy lojalnościowe niosą za sobą jeszcze jedną ważną korzyść. A mianowicie, to właśnie dzięki nim, jest możliwość przeprowadzenia rzetelnego badania zachowań konsumenckich. W końcu podczas każdego dokonywanego zakupu potrzebna jest identyfikacja danej osoby. To właśnie ona pozwala bardzo dobrze poznać klienta, który i tak przecież już wcześniej wyraził zgodę na komunikację z marką.

Czym są programy motywacyjne?

W przeciwieństwie do programów lojalnościowych, programy motywacyjne są działaniami z zakresu marketingu B2B, czyli business to business. W tym przypadku najważniejszą rolę pełnią tutaj dystrybutorzy, ekspedienci  czy przedstawiciele handlowi. Stąd najważniejsze są tutaj dwa elementy, takie, jak:

  • ustalanie celów sprzedażowych,
  • gratyfikacja uczestników za ich wykonanie.

Systemy motywacyjne są o tyle wartościowe dla przedsiębiorców, że przyczyniają się do zauważalnego wzrostu sprzedaży. Tak na dobrą sprawę nie muszą oni zatrudniać wielu specjalistów odpowiedzialnych za ten sektor, ponieważ za pośrednictwem swoich pracowników i tak uzyskują satysfakcjonujące wyniki.

Programy motywacyjne dla pracowników mogą przyjmować postać m.in.:

  • szkoleń kursów,
  • premii od wynagrodzenia,
  • voucherów na zakupy lub usługi,
  • nagród rzeczowych,
  • kart podarunkowych.

Jak dobrze wdrażać programy lojalnościowe i motywacyjne?

Jeśli chcemy odpowiednio wprowadzić programy lojalnościowe i motywacyjne do biznesu, warto skorzystać z profesjonalnych rozwiązań. Tak, jak w przypadku firmy Motivation Direct, która może zapewnić produkt dopasowany do twoich potrzeb.

Sukcesywny wzrost sprzedaży, aktywizacja pracowników czy partnerów biznesowych to dla nich żadnej problem, ponieważ posiadają wypróbowane i pewne narzędzia, czyli Programy Lojalnościowe i Motywacyjne dla klientów i firm.

W ich pakiecie mogą ci zaoferować m.in.:

  • zdefiniowanie zasad udziału w programie oraz przyznawania punktów,
  • wybór narzędzi wykorzystywanych w programie,
  • wdrożenie programu lojalnościowego w życie,
  • monitorowanie zwiększonej sprzedaży.

Chcesz upłynnić swoje działania i powiększać swoje zyski? Sprawdź i przekonaj się sam, jak możesz usprawnić i uatrakcyjnić w swojej firmie obsługę programów lojalnościowych i motywacyjnych dzięki Motivation Direct!