Oszczędność czasu i pieniędzy, dostępność do produktów, których na próżno szukać w tradycyjnych punktach handlowych, to główne atuty handlu elektronicznego, przyciągającego z roku na rok coraz większą rzeszę zadowolonych klientów. Jednak żaden profesjonalny sklep internetowy nie poradzi sobie z obsługą własnego zaplecza produktowo-finansowego bez wdrożenia odpowiedniego systemu e-commerce.

Wartości nie do przecenienia

Zalet zastosowania e-commerce jest naprawdę wiele. Dotyczą one zarówno klientów, jak i samych właścicieli. E-commerce to przede wszystkim oszczędności finansowe. Przedsiębiorca działający w tej branży ma możliwość znacznej redukcji wydatków związanych m.in. z prowadzeniem biur stacjonarnych, zatrudnieniem w nich pracowników czy też konieczności korzystania z dodatkowych magazynów. E-commerce to również lepszy, indywidualny kontakt z klientami oraz większa elastyczność firmy. Wszystkie te atrybuty biznesowe można z łatwością osiągnąć, o ile przedsiębiorca postawi na rozbudowany system e-commerce, nie zaś na ogólnodostępne, darmowe rozwiązania oferowane w sieci. Dlaczego?

Systemy e-commerce o nieograniczony możliwościach

Zaawansowane systemy e-commerce zarówno B2B, jak i B2C mają wiele cech wspólnych i stanowią podstawę w prowadzeniu działalności internetowej. Pozwalają one przede wszystkim na budowanie rozbudowanej firmowej bazy ofertowej. Praktycznie każdy e-system dostarcza przedsiębiorcy podobne funkcjonalności, w tym m.in.: intuicyjne i łatwe w obsłudze drzewko kategorii, możliwość dodania określonych produktów lub usług do wielu kategorii, opcję tworzenia ofert produktów z wariantami, a także możliwość definiowania atrybutów czy też szybkiego sortowania produktów. Systemy e-commerce to również opcja koszyka zakupowego, możliwość składania zamówień oraz konto klienta z jego historia zakupową i adresami dostaw, bez których żaden sklep internetowy nie mógłby sprawnie funkcjonować.

Systemy e-commerce mają to do siebie, że można je do woli rozbudowywać i rozwijać dzięki modułowej budowie systemu. Lista takich ulepszeń jest dość pokaźna, co pozwala przedsiębiorcy na indywidualne dopasowanie funkcjonalności e-sklepu do potrzeb zarówno swoich, jak i kupujących. Warto tu wymienić np. możliwość tworzenia całych zestawów produktowych, opcję zarządzania stronami docelowymi oraz wieloma sklepami w funkcji multistore czy też możliwość przygotowywania dynamicznych list produktowych, promocji i newsletterów. To oczywiście tylko wybrane rozszerzenia, z których można skorzystać budując profesjonalny sklep elektroniczny.

Systemy e-commerce tylko dla solidnych biznesmenów

Nie ma się co oszukiwać. Żaden szanujący się e-biznesmen nie poradzi sobie z profesjonalną i sprawną obsługa klientów bez odpowiedniego systemu e-commerce. To tak, jakby w tradycyjnym punkcie handlowym nie było ani pracowników obsługi, ani terminalu rozliczeniowego, ani też proponowanych cen produktów, a na półkach znajdował się jedynie asortyment, którego i tak nie można by było kupić. Aby więc zaistnieć w internetowej sprzedaży, warto się uzbroić w profesjonalną platformę sprzedażową, którą docenią zarówno konsumenci, jak i kontrahenci. Darmowe rozwiązania tego typu dostępne w sieci zostawmy raczej konkurencji.