Oczywistym jest, iż każda strona internetowa musi posiadać właściwie przygotowaną szatę graficzną. Niezbędny jest właściwie przygotowany pod względem graficznym layout, menu oraz poszczególne zakładki. Jednak grafika jest na tyle płynną branżą, iż ciągle pojawiają się nowe trendy w projektowaniu graficznym. Oto lista trendów aktualnie obowiązujących w przygotowywaniu grafik na strony www.

Jedna grafika na całej stronie

Trend ten jest obecnie jednym z najciekawszych rozwiązań w projektowaniu graficznym layoutów. Całą stronę zajmuje w nim wyłącznie jedno, wysokiej jakości zdjęcie. W zdjęciu tym zostają zakodowane przyciski pozwalające na nawigację w obrębie strony. Istotne w przypadku tego trendu jest intuicyjne i funkcjonalne rozmieszczenie przycisków na stronie.

Grafika
Grafika

Duże zdjęcie w tle

Rozwiązaniem, które już od kilku sezonów cieszy się dużą popularnością w branży i jest pozytywnie odbierane przez Internatów, jest zamieszczanie ogromnego zdjęcia w tle. Celem tego zabiegu jest maksymalne przykucie uwagi odbiorców. Należy jednak pamiętać, by pozostałe elementy strony były równie atrakcyjne wizualnie, jak grafika na stronie głównej.

Graficzne menu na całej stronie

Ciekawym rozwiązaniem jest także robienie z menu strony głównego elementu graficznego layoutu. Trend ten pozwala uzyskać efekt optymalnej przejrzystości i minimalistyczności strony. Jest to opcja, która szczególnie dobrze wygląd na urządzeniach mobilnych.

Material design

Trend ten jest jednym z najbardziej typowych rozwiązań w projektowaniu grafiki na strony internetowe. Polega on na tym, iż oś layoutu to przede wszystkim przejrzyste elementy graficzne. Idea tego trendu zakłada, by użytkownik trafiający na daną stronę od razu wiedział, jak należy się po niej poruszać. Trend ten wynika bezpośrednio z rewolucji mobilnej, jaka miała miejsce kilka lat temu.

Znaczenie dobrych kreacji graficznych na stronie www

Warto wiedzieć, dlaczego nowoczesna grafika ma tak duże znaczenie dla atrakcyjności strony internetowej. Przede wszystkim to przykuwająca uwagę grafika decyduje o tym, czy użytkownik pozostanie na stronie. W ciągu 3 sekund, które o tym decydują, internauta nie jest w stanie zapoznać się z treścią strony, dlatego o jego zainteresowaniu decyduje właściwa identyfikacja wizualna strony.

Ponadto grafika ma również istotny wpływ na aspekt sprzedażowy. Doskonale wykonane, obrobione i wkomponowane w stronę zdjęcia potrafią zdziałać więcej niż nawet najlepiej napisany opis produktu. Dla atrakcyjności i spójności komunikacyjnej strony ważne jest więc umiejętne połączenie ze sobą wszystkich grafik, kolorystyki oraz elementów wizualnych. Dzięki temu, strona będzie niezwykle efektywnym narzędziem promocji czy sprzedaży oraz ważnym elementem budowania profesjonalnego wizerunku firmy.

Jednak, aby stać się dobrym i cenionym w branży grafikiem, który będzie potrafił tworzyć tak spójne wizualnie strony, niezbędne jest kierunkowe wykształcenie, a także zmysł artystyczny i podążanie za najnowszymi trendami. Branża ta ciągle ewoluuje, dlatego od grafika wymaga się bieżącego śledzenie nowinek i samodzielnego wyszukiwania nowych, atrakcyjnych rozwiązań graficznych.

Artykuł powstał we współpracy z http://grafika.wse.krakow.pl