To zajęcie polegające na pisaniu unikalnych tekstów czy sloganów reklamowych. Funkcja ta łączy w sobie zasadniczo redaktora i pomysłodawcę. Zakres obowiązków jest dość szeroki oraz uzależniony od branży, w której dany copywriter na co dzień pracuje.

Podstawowe zadania

Copywriter pisze przede wszystkim teksty na zamówienie. Wykorzystywane są one na ulotkach, w katalogach czy stronach internetowych. Pod pojęciem tym można rozumieć także pisanie scenariuszy do reklam, a nawet współtworzenie danej formy reklamy. Duże znaczenie ma także SEO copywriting, czyli pisanie tekstów pod wyszukiwarki internetowe. Copywriterzy pracują głównie w wydawnictwach oraz agencjach reklamowych. Coraz częściej wybierają także rolę wolnego strzelca, która daje im sporo swobody, także w zakresie godzin pracy.

Copywriting
Copywriting

Zarobki copywriterów

Jak w każdej innej branży także i w tym przypadku ciężko o konkretne informacje. Wiele zależy bowiem od formy zatrudnienia, miasta, wykształcenia czy doświadczenia zawodowego. Niektóre osoby traktują copywriting jako zajęcie dodatkowe, a więc wykonywane po godzinach czy w weekendy.

Jednak warto wiedzieć, że doświadczeni copywriterzy są osobami coraz bardziej cenionymi na rynku pracy. Zainteresowanie tą formą zarobku jest cały czas wysokie, na co wpływ ma wiele różnych czynników.

Na co warto zwrócić uwagę?

Copywriter zajmuje się głównie pisaniem tekstów reklamowych. To zadanie wbrew pozorom bardzo trudne, nie każdy bowiem potrafi pisać w taki sposób, aby zainteresować odbiorców. Poza tym w przypadku haseł reklamowych tekst musi być dopasowany także do dźwięku czy obrazu. W tym przypadku bardzo liczy się przede wszystkim kreatywność. Poza tym trzeba uważnie obserwować rynek reklamy i być z nim na bieżąco. Kluczową kwestią jest też zbadania potencjalnych klientów. Proces twórczy jest więc o wiele bardziej skomplikowany niż się to na początku wydaje.