Zdrowa dieta na każdą kieszeń

Bazując na stosunkowo niedrogich i co najważniejsze zdrowych produktach, bez żądnego większego problemu można przygotować smaczną i tanią dietę. Niniejszy artykuł to doskonała propozycja dla wszystkich tych osób, które chcą dowiedzieć się po jaką dietę sięgnąć, aby szybko schudnąć i nie odchudzić za mocno swojego portfela.

Tanie i dobre

Kasza jaglana i pęczak są doskonałym źródłem błonnika i skrobi, dlatego też w żadnym wypadku nie może jej zabraknąć w naszej diecie. Właściwości kaszy jaglanej znane były już od wielu lat i to nie tylko wśród wegan i wegetarian. Kasza jest nieprzetworzonym (w 100% naturalnych) produktem o bardzo niskim indeksie glikemicznym. W praktyce oznacza to, że zapewnia sytość na wiele godzin po zjedzeniu. Jest to zdecydowanie najlepsza propozycja dla tych osób, które mają mniejsze lub większe problemy z utrzymaniem diety.

Wartości odżywcze i właściwości pęczaku

Kasza jęczmienna jak sama nazwa wskazuje uzyskiwana jest z ziaren jęczmienia, dlatego też osoby nietolerujące gluten powinny omijać ją szerokim łukiem. Na szczęście oprócz tego nie ma żadnych większych przeciwwskazań w jej spożywaniu, dlatego też każdy może dołączyć ją do swojej diety. Godna polecenia jest przede wszystkim kasza pęczak, która składa się z całych ziaren poddanych polerowaniu i łuskaniu. Można spotkać także kaszę perłową i łamaną. Największą zaletą pęczaku jest jej ogromny wpływ na pracę całego układu wydalniczego. Kasza jęczmienna jest moczopędna i pomaga przy biegunkach. Pęczak obniża zawartość cholesterolu i wpływa na prawidłową produkcję płytek krwi. Zdrowotne właściwości pęczaku to nie wszystko. Kasza jęczmienna może pochwalić się także znakomitymi walorami smakowymi.

właściwości kaszy jaglanej

Sposób na zbędne kilogramy

Odchudzające właściwości kaszy jaglanej można wykorzystać w 100% tylko wtedy, jak odpowiednio przygotuje się dania. W pierwszej kolejności warto zrezygnować z gotowania kaszy w zwykłych woreczkach w dużej ilości wody. Niestety w trakcie takiego gotowania cenne składniki mineralne i witaminy przechodzą do wody, która oczywiście wylewana jest do zlewu. Najlepszym rozwiązaniem jest przygotowywanie kaszy jaglanej, a dokładniej mówiąc jej gotowanie w odpowiednio przygotowanej porcji wody do całkowitego wchłonięcia płynu przez kaszę. Zaleca się gotowanie kaszy na małym ogniu przez około 20 minut. Po wchłonięciu całej wody można pozostawić kaszę na chwilę, dzięki czemu lekko się wypręży. Kasza jęczmienna charakteryzuje się lekko ziemistym posmakiem, dzięki czemu doskonale sprawdzi się w wielu tradycyjnych daniach kuchni polskiej. To właśnie dzięki niej można przygotować smaczny krupnik.